לאונרדו די סר פיירו דה וינצ'י נולד סמוך לכפר וינצ'י שבטוסקנה ב-1452, ונפטר בצרפת ב-1519. כבר במהלך חייו הוכרה גדולתו כאומן, מהנדס ואיש אשכולות. ב-500 השנים שמאז פטירתו הפך לאייקוֹן תרבותי ולמי שמגלם בדמותו את מושג "איש הרנסנס" רחב האופקים.
אולם בעוד שיצירותיו האומנותיות השפיעו רבּות על אומנים לאורך הדורות, מבט מפוכח מגלה שפיתוחיו ההנדסיים לא הובילו למהפכות טכנולוגיות, ו"המצאותיו", שצמחו בהשראת דמיונו הפורה, לא קרמו עור וגידים. יתרה מזו, גילוייו המדעיים, גם אם הקדימו את זמנם, לא התפרסמו במשך מאות שנים, ותרמו מעט לקידום הַיֶּדַע האנושי.
ב-7,000 עמודי המחברת שהשאיר, שהם ככל הנראה רק כשליש מאלה שחיבר, מתגלה לאונרדו כאדם בעל סקרנות ללא גבול. בווינצ'י וסביבותיה, בפירנצה, מילאנו, רומא וצרפת, בחיק הטבע, בעיר ההומה, במעבדה ובסטודיו - לאונרדו לא הפסיק לשאול שאלות בכל נושא אפשרי.
שאלותיו של לאונרדו הובילו אותו להתבוננות מקיפה ומעמיקה בעולם שסביבו. ידיעותיו הרבּות במִגוון תחומים אפשרו לו ליצור אנלוֹגיוֹת (היקשׁים) בין תופעות שונות שבהן צפה, וכישוריו הטכניים בשילוב סבלנותו סייעו לו לחשוף את המבנה הפנימי, האנטוֹמיה, של מִבְנִים ומנגנונים טבעיים ומכניים. את תצפיותיו ותובנותיו תיעד לאונרדו בכתב, ובעזרת יכולת הרישום יוצאת הדופן שבּה ניחן עיבד את מחשבותיו ומסקנותיו.
במוקד התערוכה עומדת סקרנותו חובקת העולם של לאונרדו, הנחשב בעיני רבים ל"אדם הסקרן בעולם". דפוס חשיבתו של לאונרדו רב האומן מאז ילדותו ועד בגרותו שילב תמיד עקרונות מנחים: לשאול – להתבונן – ולרשום. בנוסף, שני מושגים שמלווים את התערוכה כחוט השני: אנלוגיה ואנטומיה (בגוף האדם וכן במכונה).
בתערוכה יש יותר מ-40 מוצגים ומיצגים שונים, רבים מהם אינטראקטיביים ומזמינים את המבקרים להיכנס לנעליו של הגאון מווינצ'י.
קשת רחבה של נושאים מוצגת בתערוכה: אנטומיה וגוף האדם, בוטניקה וגאולוגיה, תעופה, מכניקה, אופטיקה ורישום – כולל כמה מרישומיו האייקוניים של לאונרדו ומוצגים שנבנו בהשראת שרטוטיו.