במסגרת מיזם בתמיכת הקרן לירושלים מפתח צוות המוזיאון פעילויות חינוכיות היברידיות שמנצלות את המשאבים המיוחדים שעומדים לרשות מוזיאון המדע, על ידי שילובם בפעילויות מקוונות.
הפרויקט שואף להנגיש את מוצגי המוזיאון ולעודד "אוצרות" עצמאית; לאפשר למידה משותפת של הורים וילדים ברוח MAKE להרחיב את מרחב הלמידה מעבר לגבולות בית הספר ומעבר לשעות הלימודים הפורמליות ולתמוך במורים ובמורות כדי לאפשר לתלמידים למידת STEM פעילה.
ארבעת עמודי התווך של המיזם מקדמים את הרחבת הידע והעמקת ההבנה של עקרונות מדעיים וטכנולוגיים תוך הרחבת מרחב הלמידה מעבר לגבולות בית הספר ומעבר לשעות הלימודים הפורמליות.
תרחיש למידה היברידי למורי ומורות מדעים, המציע למידה פעילה ואינטגרטיבית תוך שילוב מגוון ערוצים ופורמטים להוראה/למידה בנושא תנועה וגוף האדם.
נושא: שלד ותנועה
תחום לימוד: גוף האדם
קהל יעד: ד'-ה'
משך: 9 ש"ל
מוצגונים: היכרות עם מוצגים אינטראקטיביים מהמוזיאון לצד סרטוני הנחיה לבנייה ברוח MAKE של מוצגונים המדגימים את אותם תופעות ועקרונות מדעיים.
שם המוצג: כדור מרחף
תחום לימודי: מדע וטכנולוגיה; תחום תוכן: מדעי החומר – כימיה, פיזיקה; נושא משנה: כוחות ופעולתם על גופים
קהל יעד: חטיבת ביניים
משך: 2 ש"ל
שם המוצג: מנוף
תחום לימודי: מדע וטכנולוגיה; תחום תוכן: מדעי החומר – כימיה, פיזיקה; נושא משנה: השפעת השימוש בכוחות על החברה ועל הסביבה
קהל יעד: חטיבת ביניים
משך: 2 ש"ל
שם המוצג: משפט פיתגורס
תחום לימודי: מתמטיקה
קהל יעד: חטיבת ביניים
משך: 2 ש"ל
חוגים: חוג ברוח MAKE, לגילי 15-10, מהמגזר הכללי, מהמגזר החרדי ומהמגזר הערבי. עשרה מפגשים פרונטליים ומקוונים, סינכרוניים וא-סינכרוניים, המאפשרים לכל אחד ואחת למצוא את הזמן המתאים ללמידה.
החוג שם דגש על עשייה ברוח MAKE: התלמידים והתלמידות לומדים על גוף האדם (ראייה, שמיעה, זיכרון, נשימה, תנועה ושיווי משקל), מתמודדים עם אתגרים הנדסיים ונעזרים בידע שצברו כדי ליישם פתרונות מתאימים. החוג מיועד לקבוצות מתואמות מראש.
MAKE בבית: אתגרים טכנולוגיים שמציעים רצף לימודי בין בית הספר לסביבת הבית, ומזמינים את כל בני המשפחה לחוויה לימודית מסקרנת ומאתגרת המבוססת על חומרים הזמינים בכל בית.
בלונוע – לגרום לכלי רכב לנוע בעזרת בלון
מפוחית – לבנות כלי נשיפה מחומרים פשוטים
טאומטרופ – להכין מנגנון אשליית ראייה