המפגש מחבר בין אנרגיה חשמלית לאנרגיית רוח ובוחן אותן מהיבטים מדעיים וטכנולוגיים. התלמידים יתחילו בשאילת שאלות ואיסוף מידע על לחץ אוויר ואוויר בתנועה. לאחר מכן התלמידים יפתרו משימת אתגר הנדסית בהתאם לשלבי התיכנון ההנדסי במטרה לענות על צורך של איסוף פסולת. התלמידים יבנו מכשיר טכנולוגי (שואב אבק קטן), תוך יישום הידע שלמדו. ישנה אפשרות להוסיף מפגש מקדים של איסוף מידע על אנרגיית חשמל ותנועה.
המפגש מלווה תופעה מדעית ובוחן אותה מהיבטים מדעיים וטכנולוגיים. התלמידים יעבדו בקבוצות חקר וימדדו גורמים המשפיעים על הכדור המרחף, לאורך המפגש נדבר על מגבלות החקר.
חוקרים תנועה בהשראת לאונרדו דה וינצ'י - ממכונה מעופפת לכלי רכב ממונע. במהלך הסדנה התלמידים יבנו מכונה מעופפת ויחקרו את הגורמים המשפיעים על תעופת המכונה. בהמשך יהיה עליהם להתמודד עם האתגרים הכרוכים בבניית כלי תחבורה המונעים באמצעות מנגנון זהה לזה של המכונה המעופפת.
בפעילות זו המשתתפים יתמודדו עם משימת אתגר הנדסית פשוטה, שבה עליהם יהיה לבנות שולחן קטן שיוכל לשאת מגש עם כוסות שתייה. במהלך פתרון המשימה הם יפעלו כמו מהנדסים ויעבדו בהתאם לשלבי תהליך התיכון ההנדסי, מבלי שיהיו מודעים לכך.
במהלך הסדנה המשתתפים יחקרו את מבנה הספינרים ויגלו יחד אילו גורמים משפיעים על סיבוב הספינר. המשתתפים יוכלו לשנות גורמים שונים כמו המיסב, המשקולות (מיקום, כובד, איזון) ועוד. ולבדוק (וגם למדוד) את אופן ההשפעה שלהם על סיבוב הספינרים.
התלמידים עובדים בקבוצות, בונים דגם של שבשבת ובהמשך בוחרים שאלת מחקר ועונים עליה בהתאם לשלבי החקר המדעי. שאלת המחקר המובילה היא "מהם הגורמים שמשפיעים על קצב / מהירות סיבוב השבשבת". הפעילות משלבת מיומנויות שונות ממיומנויות STEM כמו הסקת מסקנות מתוך נתונים ובנית מודלים, מיומנויות ניהול כמו יכולת הובלת קבוצה ויכולת הצגה בעל פה, מיומנויות מוטוריות כמו בניית מודלים ושימוש במכשירים ועד מיומנויות רכות כמו עבודת צוות.
במפגש זה תוצג לתלמידים משימת אתגר הנדסית שתהווה מוטיבציה ללמידת עקרונות מדעיים הקשורים למוליכות חום ובידוד תרמי. התלמידים יצפו ויבצעו בעצמם ניסויים ויאספו מידע. לאחר מכן התלמידים יתכננו ויפתרו את משימת האתגר ההנדסית תוך יישום העקרונות המדעיים שלמדו לבנייה מייקרית של סוליה מבודדת מחום.
מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע